Problem s XFree 4.0.1

Neděle Prosinec 10 11:22:14 CET 2000

On Sun, 10 Dec 2000, Milan Svoboda wrote:

> Mohl by mi prosim vas nekdo poslat vzorovej konfiguracni soubor
> pro X-ka ? Kdyz je nainstaluju, tak to nezprovoznim pod vetsim rozlisenim
> nez 640x480, potreboval bych nejakej konfig pro rozliseni 800x600.
> Proste nevim presne co to do toho konfigu chce. Diky.

Pokud mate Red Hat, spustte si Xconfigurator a volte vzdy konzervativni
hodnoty (tj. ne prilis velke rozliseni a obnovovaci frekvence).
Stejnojmenny balicek musi byt nainstalovany.

Obecne muzete pouzit starsi verzi konfiguracniho skriptu xf86config, ktery
vyprodukuje XF86Config (obvykle je v adresari /etc/X11). Je to takovy
slusny a jednoduchy nastroj s textovym rozhranim.

V novych XFree 4.0.x je k dispozici nastroj xf86cfg nebo XF86Setup, ktery
si spusti Xy v rozliseni 640x480 a da Vam k dispozici klikaci prostredi,
kde se to da pomerne hezky take nastavit.

Mozna by neskodilo si precist nejake to HOWTO, treba prekvapive
XFree86-HOWTO, kde se tim dost podrobne zaobiraji.

Pokud byste chtel vice proniknout do taju konfigurace, doporucuji
dokumentaci k XFree86, ostatni HOWTO zacinajici pismenem X, nebo se
podivejte na rucni stavbu konfiguracniho souboru podle stareho HOWTO na
adrese:

http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage/vyuka/materialy/XFree86-HOWTO.old

--
                        Milan Kerslager