davkova editace, sed?

Jan ' Kozo ' Vajda jvajda na somi.sk
Pondělí Prosinec 11 12:17:39 CET 2000

:> Mam spoustu textovych souboru, a v nich retezce skladajici se z velkych
:> pismen a cisel. Chtel bych v nich zmenit velka pismena na mala. Myslel jsem,
:> ze pouziji sed, ale ted nevim, jestli to pujde, protoze jeho prikaz s
:> nahrazuje vzdy timtez retezcem a jeho prikaz y zase nahradi znaky v cele
:> radce.
:>
:> Jde to v sedu nejak udelat? Muze mi nekdo poradit? A kdyz ne v sedu, tak v
:> cem? Editovat to rucne se mi fakt nechce.

perl -pi.bak -e 's/(.*)/lc($1)/e' *

( ale urcite to ide aj krajsie a efektivnejsie )

		                                   K O Z O
                                      Look At Your Young Man Fighting
                                         Look At Your Woman Crying
                                       Look At Your Young Man Dying