VNC a X windows

Pavel Satny pavel na private.cz
Pondělí Prosinec 11 21:55:07 CET 2000

Ladislav Dobias wrote:

> O tom pochybuji. K cemu to potrebujes?
>
> A co je to pracovni plocha? To jako klavesnice a mys na
> stole? :-) Tak to by slo mozna pomoci nejakeho robota... ;-)

Zdravim,
prominte mi, ale co vyresite touto odpovedi? Absolutne nic. Vas
prispevek
je _uplne_ zbytecny. Ani jste ho nemusel psat. Uz jste nekdy zkousel
toto:

$ mail /dev/null
O tom pochybuji. K cemu to potrebujes? ...
^D

Obcas to zkuste. Vysledek bude stejny.

Ale k veci:
mam pocit ze by to nemel byt problem. Na masine, ktera pobezi jako
server
je potreba nastartovat Xvnc server. Jako display mu date ten, na kterem
bezite Xsession (pravdepodobne :0.0). Dale mu vnutite volbu -shared
nebo --shared (uz si nepamatuji) a nastavite password.

Potom na klientske masine je potreba pustit vncviewer - taktez s volbou
shared.
Docilite tim toto:

** Budete videt presne to co je na serveru
** Budete se se serverem tahat o mys a klavesnici
** Pokud bude spusteny kient, stane se ta session na serveru
   pomalejsi. Jinymi slovy... server zobrazuje presne to, co
   je videt na klientovi a proto na tyto updaty cekate.

Mam takto rozjete sessiony pres pul Evropy a chodi to celkem skvele.
Prenos chodi po firemni WAN, takze leased linky a satelit conn.
Pokud snizite u serveru rozliseni, pocet barev, vypnete pozadi, atp.
tak to chodi skvele. Po 10MBit LAN to chodi celkem svizne.

Pokud budete potrebovat pomoc, dejte mi vedet, mrknu se na nastaveni
a poslu Vam ho.

Pavel.

Pavel Satny
psatny na atlas.cz