davkova editace, sed?

Michal Hajek hajek na nspuh.cz
Úterý Prosinec 12 08:09:13 CET 2000

"Pavel Janík ml." wrote:

>    From: Michal Hajek <hajek na nspuh.cz>
>    Date: Mon, 11 Dec 2000 12:33:39 +0100
>
> Zdravím,
>
>    > cat soubor | tr '[:upper:]' '[:lower:]'
>
> NE! Původní tazatel sice řešil (a vyřešil) poněkud odlišný problém, ale už

Ano, v dalsim prispevku uz napsal, co vlastne chce.

> něco podobného nikdy nepište. Víte, ono funguje i
>
> cat soubor | cat | cat | cat | cat | cat | cat | cat | cat | tr [:upper:] [:lower:]
>
> Ale asi uznáte, že to není to pravé ořechové. Mnoho unixových příkazů
> pracuje jako filtr, tj. bere vstup ze vstupu standardního. Ekvivalentem

To jsem blazen, roura nedela standardni vstup ???

> předchozího příkazu tedy je:
>
> tr '[:upper:]' '[:lower:]' < soubor
>
> Ale cenu za nadbytečný cat Vám samozřejmě nikdo nesebere :-)

No jo, furt :-) Kdyz me se to zda prehlednejsi, ze se
zdroj dava vlevo :-) A taky vetsinou pisu prikazy delsi, napr.
cat xx  | grep yyy | cut zzzz > /tmp/XXX (at mate o cem psat ;-)

Mozna to neni optimalni, ale je to jasne a pokud se ten prikaz lame
jeste na vic radku, nemusim dumat, co se vlastne deje, az se na to
podivam priste. Abych to ale neprotahoval, uznavam, cat byl v tomto
pripade zbytecny. A abych predesel dalsimu pokracovani,
uznavam, ze je zbytecny i v tom priklade, co jsem napsal ;-)
Co bych neudelal pro ego svych milych kolegu :-))

MH

Michal Hajek                   mailto:hajek na nspuh.cz