Prava pro ttyS

Veros Kaplan xkaplan na informatics.muni.cz
Úterý Prosinec 12 10:54:02 CET 2000

 pholub na con.ln.skoda.cz wrote:

: Muze jiny uzivatel nez root udelat toto:
: echo "neco" > /dev/ttyS0

   Ano, muze. Ne vzdycky se ten text odesle. (viz nize)

: Maji zarizeni take prava?

   Ano maji, pokud se Vam k souboru nepovede pristoupit a dostanete
hlasku permission denied (ci jeji cesky ekvivalent) znaci to prave to,
ze k souboru nelze pristoupit.
   Pokud dostanete neco jako device not configured, znaci to, ze
zarizeni jeste neni nainicializovano (k tomu muzete pouzit setserial).
   Pokud nenastane jina chyba, text bude odeslan.

: Nasledne mi jde o to, aby se mohl modemem k internetu pripojit i jiny
: uzivatel nez root.

   Resi se to tak, ze pppd dostane suid bit :-(  nebot musi modifikovat
routing, nahazovat sitove rozhrani a dalsi, a prava ke spusteni pppd
dostane pouze urcita skupina, do ktere date uzivatele, kteri maji pravo
spojit spojeni. (viz PPP-HOWTO)

: Narazil jsem zde prave na nemoznost pristoupit na port a tak jsem zkusil to
: echo.

    Existuje program minicom, ktery je k testovani velice dobry.

S pozdravem

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <xkaplan na informatics.muni.cz>    http://www.fi.muni.cz/~xkaplan/
ISO-8859-2 compatible                    student Fakulty informatiky, MU Brno