Suse 7 proxy, firewall

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Středa Prosinec 13 10:31:27 CET 2000

   From: Jan.Polacek na f21.n420.z2.fido.cz (Jan Polacek)
   Date: Tue, 12 Dec 2000 12:43:02 CET

Zdravím,

   > Znamej po me chce, abych mu nainstalil a nastavil suse 7 s proxy a
   > firewallem.

tato distribuce se jmenuje SuSE Linux.

   > Ja sem v zivote suse jeste nainstalovane nevidel, taxe chci zeptat,
   > jakej proxyserver je v te distribuci dodavanej, abych vedel na jakou
   > dokumentaci mrknout..
   > A jeste k tomu firewallu.. to jsem jeste v zivote nenastavoval, jakej
   > program se k tomu vubec pouziva? RTFM provedu uz sam... :-)

Popis balíků ve Vámi zmiňované distribuci naleznete na
http://www.suse.de/en/produkte/susesoft/linux/Pakete_prof/index.html, kde
jsou tyto balíky přehledně rozděleny do sekcí.

Pokud pod pojmem "proxy server" rozumíte squid, tak ten samozřejmě v této
(jako i v každé jiné) distribuci je - viz série n, balíky squid, squid23 a
případně ještě zajímavý calamari(s).

Tato distribuce používá jako paketový filtr (stejně jako ostatní)
mechanismus ipchains. Navíc je zde k dispozici i balík SuSEfirewall (viz
série sec, balík firewals nebo http://www.suse.de/~marc/). V sérii sec jsou
i další zajímavé balíky...
--
Pavel Janík ml.