dotaz na CBQ

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Středa Prosinec 13 11:05:21 CET 2000

CBQ

>Skutecne? Ja mel za to, ze kdyz merim data na chaine OUTPUT, pak se
>jedna o data, ktera jiz fyzicky router opousteji... => vse co se s
>pakety deje (vcetne CBQ) jsem se domnival ze je ve FORWARD (proto se
>napr. Maskaradovaci pravidla davaji sem, protoze tady se pracuje s
>packetem). Pouze v pripade, ze by se s pakety manpulovalo v user-space
>prostoru je mozne, ze jeste neco se s nimi dela po OUTPUT... - aspon mi
>to tak vychazi ze vsech schemat, ktera delaji routovani v kernelech
>2.2.X, ve 2.4. to uz je opet jinak (filtrovani je oddelene od routovani
> [...]

o tom jak to je je v kernelu implementovano nevim vubec nic, takze jsem
samozrejme mohl nekde udelat nejakou chybu nebo neco prehlednout.
Vim jen, ze jsem podobny problem resil a kontrolnim merenim az na druhe
strane shapovane linky se zjistilo, ze graf na routeru lze (ukazuje vic) a
ke klientovi proleze skutecne jen to co ma. Z toho jsem usoudil, ze output
ipchain je jeste pred shaperem (CBQ). Vzhledem ke sve skleroze nemuzu dat
ruku do ohne, ze jsem meril skutecne output chainem ale predpokladam, ze
kdyby ne, pak by me snad napadlo, ze merim na spatnym miste :-)

D. Toman