Zmena casu

Pavel Kraus kraus na CAA.CZ
Středa Prosinec 13 15:11:29 CET 2000

On 13 Dec 00, at 14:52, thus spake Garalda:

> Zdravim,
>
> mam pro vetsinu jiste trivialni problem, ale nejak na to nemohu prijit.V
> linuxu (SuSE 6.4) se mi porad zobrazuje cas o hodinu vyssi nez je nastaveny
> v BIOSu. Zkousel jsem ho nastavit (jako root) pomoci date. Napr. pro
> 1.12.2000 15:00 jsem dal "date 12011500". Cas se pokazde spravne nastavi,
> ale po restartu je tam opet puvodni hodnota. Pres man jsem zjistil, ze se da
> cas nastavit pomoci "date --set=STRING", ale nemohu prijit na to, co mam dat
> do toho STRING.
>
> Muze mi prosim nekdo poradit?

To vypada, jako ze je v BIOSu nastaven lokalni cas, ale system si mysli, ze
to je cas svetovy (jak to ma byt). Potom si system rekne, ze kdyz je ve
stredoevropske casove zone (ma to tak nastaveno?), tak nema cenu ukazovat cas
svetovy, a pricte hodinu.

Reseni: Bud si v BIOSu zmenit cas na svetovy (to je nas zimni minus jedna
hodina), nebo si precist man clock.

          Pavel Kraus
            CAA CR
         kraus na caa.cz