Identifikace dle MAC adresy.

Jirka Čech cech na student.upce.cz
Středa Prosinec 13 21:00:57 CET 2000

Dobry den,
na tuto konferu se obracim s problemem ktery se tu jiste jiz mnohokret
probiral, ale v archivu jsem krome hloupych a flamewar diskuzi zadne
KONKRETNI rady k tomuto tematu nenasel.
Situace se ma asi takto. Disponuji jedinou realnou IP, ale protebuji
pripojit nekolik (cca 200) pocitacu k internetu. Jsou n nic pravazne win ale
to taky nehraje prilis velkou roli. Podle logiky a manualu jsem zvolil
maskaradu. Dela ji jeden realny pocitac, linux s RH 6.2.
Reseni funguje, vsechny stroje mohou prohlizet web a castecne fungovat.
Castecne proto ze treba fungujici www ci ftp server si uzivatele takto
pripojenych pocitacu asi nepostavi...ale to zivot, ne? Nyni potrebuji
zaridit aby se jednotlive interni IP adresy nemohly libovolne menit. Vim ze
existuje cosi jako MAC adresa sitove karty, vim take ze jako vsechno je i
tuto informaci mozne falsovat. Nemyslim si ale ze by to bylo bezne. Vim ze
by muj problem asi vyresilo pouziti DHCP serveru na stroji ktery maskaraduje
ale toto reseni z urcitych duvodu take neakceptuji.
Proto bych uvital kdyby mi nekdo poradil kde a jak mam zacit co nastavovat
na maskaradovaci masine aby si pocitace uvnitr nemenily IP jako ponozky.
Pokud mi nechcete poradit tak mi aspon dejte vedet kde mam tuto informaci
hledat. Diky
Jirka
P.S. Pokud je tento prispevek dlouhy nebo blby asi s tim nic neudelam a rad
se od Vas poucim jak na to.