klavesnice v XFree 4.0.1

David Olszyński xolszyns na fi.muni.cz
Středa Prosinec 13 23:17:04 CET 2000

Dobry den.

Nainstaloval jsem XFree 4.0.1 a prestala mi spravne fungovat klavesnice.
Problemy jsou dva:
1. Nemuzu napsat krouzkovane u (samozrejme ani U).
   Misto obvykle funkce mrtve klavesy (te, co dava tildu na us
   klavesnici) se objevi strednik.
2. Pri prepnuti se z us na ceskou klavesnici prestanou fungovat
   klavesy [ ] ; ' , . / plus jejich "shiftove" modikace.

V /etc/X11/XF86Config mam mimo jine toto:

    Option "XkbRules"   "xfree86"
    Option "XkbModel"   "pc102"
    Option "XkbLayout"  "czsk(us_cz_prog)"
    Option "XkbCompat"  "group_led"

Zajimave je, ze problem 2. setrvava i v pripade, ze us_cz otocim na cz_us.
Onech 7 klaves nefunguje opet v druhe variante klavesnice (tentokrat
tedy americke).
Stejne vtipne mi pipadne i to, ze u qwerty se problem c.2 neobjevuje,
ale c.1 ano. Vite nekdo cim to je, jak to resit? Ja precejen pisu strednik