Rychlost v Solarisu a v Linuxu

Čtvrtek Prosinec 14 00:12:20 CET 2000

On Tue, 12 Dec 2000, Hana Skoumalova wrote:

> Disk nerachtal. Hm, my tu mame SCSI disky, zalezi na tom?

Ledaze by to byly nejake extra tiche modely. :)

> Time v soucasne dobe ukazuje tohle:
> 11.810u 0.840s 0:13.74 92.0%    0+0k 0+0io 2843pf+0w

Hmmm...ja zapomnel, ze time a time neni totez. Mozna by pomohlo
{/bin,/usr/bin}/time -v. Nicmene to pf asi budou pagefaults. 2843 je
docela dost (stranky po 4k, ergo celkem cca 11.5 mega objemu), ale
na patologicke zmenseni vykonu to asi neni, navic neni jasne, jestli jsou
to major p.f. nebo minor p.f.

> Pokousela jsem se navodit stav, kdy to jelo tak strasne pomalu, ale uz
> se mi to nepovedlo - ten kod je ted tak vylepseny, ze neni snadne ho
> zase zhorsit. :-)

Z toho plyne, jak je dulezite drzet si stare verze programu (treba v CVS),
protoze clovek nikdy nevi, kdy udela zmenu, ktera bude mit nejaky
zvlastni vliv (obcas i pozitivni), a on pak nebude schopen analyzovat, jak
k tomu vlivu doslo (napr. aby dokazal ten pozitivni vliv navodit i jinde).