Internet a intranet DNS

Marian Tatarka mtatarka na didaktik.sk
Čtvrtek Prosinec 14 08:44:25 CET 2000

Zdravim,

je mozne nakonfigurovat DNS tak, aby internetove adresy ziskaval
z DNS providera (forwarder) a zaroven aby poznal mena pocitacov
na lokalnej sieti, ale bez nastavenej domeny?

Konkretne: lokalne pocitace maju v nastaveni TCP/IP len hostname, ale nie
domenu. Chcem sa na pocitace odkazovat len pomocou mena, napr. uctovnik, teda bez
domeny. Dalo by sa to tak, ze by som do nastavenia TCP/IP klienta zapisal domenu, ale mali sme
doteraz windosowsky DNS a tam to fungovalo aj bez tohto nastavenia.
Skusal som vydefinovat mena pocitacov do /etc/hosts, ale tieto mena pozna len tento linuxovy pocitac,
ale ostatne, pre ktore sa sprava ako name server tieto zaznamy nepoznaju.

Tiez by som chcel vediet, ako je mozne nastavit DNS tak, aby sa vysporiadal s dynamickymi
adresami. V how-to sa pise len o statickych adresach.

Marian Tatarka