Spatny cas

Daniel Teufel teufeld na k332.feld.cvut.cz
Čtvrtek Prosinec 14 18:03:15 CET 2000

|V SuSE 7.0 mam ve startup skriptu "/etc/rc.config":
|
|# Set to "-u" if your system clock is set to GMT, otherwise "".
|#
|GMT="-u"
|
|a v "/sbin/init.d/boot":
|
|CLOCKCMD=hwclock

 Nejspise jsem se spatne vyjadril.

 Situace:

 Pustim pocitac, na kterem jsem predtim ze vsech initscriptu odstranil
spousteni one utilitky hwclock.

 Po bootu je vysledek prikazu date o hodinu vyssi nez v CMOS.

 A tohle je mi prave zahadou. A rad bych vedel co a kde nastavuje
sysclock pri bootu. Protoze jeste pred podzimni zmenou na zimni cas
jsem tento problem nemel (mozna jsem si toho jen nevsiml, ale to je
hodne nepravdepodobne).

 Puvodni pisatel mel problem prave v tom, ze nefungovala volba
--loclatime v hwclock. Takze se v init scriptech sice hwclock pustil
ovsem neuspesne a tedy mu sysclock zustala hodnota o hodinu vyssi.
 Jednoducha pomoc tedy v tomto pripade je sehnat si hwclock verze,
ktere toto umi. Ja mel tento problem s RH6.1 verzi utils.

                                       dabel