klavesnice v XFree 4.0.1

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pátek Prosinec 15 09:37:58 CET 2000

> Vsechno se zdalo bezproblemove, avsak v Sawfish manageru prestalo chodit
> Shift-Alt-<sipka> na prepinani ploch a Ctr-Alt-<Sipka> na presun oken mezi
> plochami, i Alt-Tab na prepinani mezi okny. Pojal jsem podezreni na Alt
> (levy).
S touto chybou jsem se taky dost dlouho trapil, vyresil jsem to asi trochu
nesystemove, ale funguje to. Docela by me zajimalo, proc to vlastne nefunguje,
viz nize.

> Ovsem pri prepnuti na Window Maker Alt chodi (Alt-Tab i Ctrl-Alt-<sipky>).
> Zkoumal jsem i vystup xev a vypada v poradku, stejne jako u PS/2 klavesnice.
> Ted jsem vyzkousel pridat to shora uvedene -- zadna zmena.
>
> Netusite, kde by mohl byt problem ?
Sawfish rozlisuje mezi Alt a Meta, mozna je na to citlivejsi nez jine WM.

> ip
> PS: Chova se to stejne pod default RH7.0 kernelem i ted pod 2.2.18 (dle roota
> jsem stahl uz predelane rpm baliky).
V tomto to asi nebude.

Problem je nejspis v klavesove mape, chybi v ni definice Alt jako Mod1 (tedy
spis Meta). Koukal jsem na to pomerne dlouho a pripada mi ze to funguje nejak
divne.
Dle meho soudu by to melo uvedenou definici natahnout pri
include "us(pc102)"
ale z nejakeho duvodu to neudela, nevite nekdo proc?

Proto jsem si upravil tuto sekci nasledujicim zpusobem

partial alphanumeric_keys
xkb_symbols "def_basic" {

    // Describes the differences between a very simple us
    // keyboard and a very simple Slovak keybaord

// toto asi neni dulezite
    include "us(pc104)"
    include "group(shift_toggle)"

    //   key <RCTL> {   [ Multi_key                             ]       };
    key <PAUS> {        [ Multi_key                             ]       };
    key <RALT> {        [ Mode_switch                           ]       };
    key <SCLK> {        [ ISO_Next_Group,       ISO_Next_Group  ]       };

    // End alphanumeric section

    // begin modifier mappings

    key <LWIN> {        [       F33             ]       };
    key <RWIN> {        [       F34             ]       };
    key <MENU> {        [       F35             ]       };
    modifier_map Shift  { Shift_L, Shift_R };
    modifier_map Lock   { Caps_Lock };
    modifier_map Control{ Control_L, Control_R };
// toto je potrebne
    modifier_map Mod1   { Alt_L, Alt_R, Meta_L, Meta_R };
    modifier_map Mod2   { Num_Lock };
    modifier_map Mod3   { Mode_switch };
};

Pavel