ups, nekoren a prava

Sobota Prosinec 16 23:07:32 CET 2000

On Tue, 12 Dec 2000, Jarda wrote:

> Nemám ups a když proud zapnuli, opravil jsem svazek / pomocí fsck.
> Programy spuštěné jako kořen jely a jako bfu ne. Zjistil jsem, že
> se změnily práva na různé soubory a adresáře v /etc.

To je divne. A to se jako pozmenily jen prava? A byly nejak systematicky,
nebo nahodile? Takove veci by se stavat nemely (nebo kdyz uz se stanou,
tak chyba souvisejici s vypadkem proudu by spis mela vest k mene
selektivnimu poskozeni fs nez jen zmena pristupovych prav).

> Jak řešíte podobné nehody (prevence/záloha/jinak)?

Opatrit pocitac UPSko je vzdycky dobry napad. Provadet zalohovani je take
vzdycky dobry napad.