Nepochopitelna ztratovost paketu.

Pavel stancik na iweb.cz
Sobota Prosinec 16 23:10:27 CET 2000

No, nevim, potreboval bych vice informaci, neomezujete na B tok dat?
Pokud ano, nenastalo omezeni toku a tak se prebytecne pakety (zrovna vase
pingy) zahazuji?
Jak se projevuje ztratovost co do velikosti paketu? 56, 1024, 2048?
Routery maji dve rozhrani, co takhle zkusit z H na eth0 K a eth1 K, pak na
eth0 B a eth1 B.
A naopak.

Ale spise bych vsazel na to omezeni. Nebo K spatne forwarduje. To se obcas
stava. Co vytizeni procesoru?

Pavel

"Radek Hnilica" <radek_hnilica na linuxfan.com> wrote in message
news:91fjka$3rsrm$1 na ID-37170.news.dfncis.de...
> Dobry den,
>
> dovolil bych si vam predlozit svuj problem a pozadat o pomoc.
>
> Spravuji sit pocitacu na ktere se mi zahadnym zpusobem ztraceji pakety.
Modelova sit:

>  Router H <-----------> Router K <------------> Router B <-- internet
>     |                      |
>    sit H                sit K
>
> Na vsech pocitacich je instalovan Debian Potato, verze jadra 2.2.x.  K
testovani jsem pouzil ping a posleze tcpdump.  Chovani site je nasledujici:

> Zkusim li prikaz: "ping -c 20 -q" abych si otestoval ztratovost, namerim:
> Z K na B cca 0%
> Z H na K taktez cca 0%
> Ovsem z H na B, ci z kterehokoliv stroje site H na B je ztratovost cca
50-60%.
> Z site H na sit K je ztratovost cca 0%
>
> Puvodne byl router H kopii routeru K, proste jsem skopiroval cely disk
pomoci dd.  Pozdeji jsem zkousel nasadit novejsi jadro 2.2.18pre21.  To mam
ted na vsech trech routerech.  Nicmene ztratovost paketu je porad stejna.
Pak jsem zacal sledovat ICMP pakety pomoci tcpdump.  Tedy spustil jsem si
tcpdump na K a B na rozhranich linky K<->B
> "tcpdump -ln -i ethx|grep icmp"
>
> No a ted jsem si na siti H pustil "ping -i 20 B" a na routeru K "ping -i
20 B". Oba pingy jsem spustil vzajemne cca o 10s posunute, abych mohl na
vypisech tcpdump dobre rozlisit pakety.  Zjistil jsem, ze ping z K na B je
bez problemu, ale ze site H ci routeru H na B se stane to, ze icmp request
projde az na B, tam je vracen icmp reply. Ten vsak jiz na router K v 50%
pripadu nedorazi.  Tedy neobjevi se ve vypisu tcpdump na stroji K.

> Uz nevim co dal, uvazoval jsem, zdali neni spatna karta na routeru K, ale
to by se musela ztratovost projevit taky na lince K-B.  Ta je ale 0%.