Modem pro AX.25

Blasko Marek Blasko na vuje.sk
Úterý Prosinec 19 08:09:38 CET 2000

> Prodpokladam, za tu AX.25 chcete pro Packet Radio.

ked uz mam tu licenciu nech si to uzijem ;)

> 1. Podle zkusenosti kolegu nedoporucuji zvukovou kartu.
> Je s nic vice trapeni nez uzitku.

pocul som aj ine nazori ale ja bi som to ani neskusal je to vlastnie
nieco ako win modem procesor nebude vediet kde ma hlavu :(

> 2. Vubec nejlepsim modemem je typ TNC. Pracuje vicemene
> nezavisle, jeho firmware obslouzi temer vse samostatne bez
> spoluprace s PC. Cena asi 4kKc. Chodi bez problemu
> ve Woknech, myslim si proto, ze bude chodit dobre
> v multitaskingu.

ide (podla ludi z netu) ale ta cena nieje pre kazdeho teda pre mna :(

> 3. Jako nahrazku TNC byl vyvinut modem s jednoucelovym IO
> BCM, BayCom Modem. Zde je cinnost firmware emulovana
> driverem, ktery v DOSu bezi jako residentni pgm. Tento pgm.
> rovnez neustale posila signaly na COM, ty se v modemu usmernuji
> a modem napajeji. Ma vysoke naroky na pocty I/O operaci,
> proto pod Woknama chodi _skoro_ dobre. V DOS je to O.K.,
> nebot program se venuje prakticky jenom obsluze toho COMu.
> Myslim, ze v multitasking prostredi s nim budou problemy.

ani nie len to chce aspon 486 pre baycomy

> Predpoklady, aby chodil pod linuxem:
> a) Existuje linuxovy terminalovy program. To, ze je takovy
> neznam, neznamena, ze neexistuje. DOSovske pgm se
> jmenuji Graphic Packet, SP9, TOP, ...

su v balickoch k ax25 a par je vypisanich aj v ax25-howto

> b) Pro BayCom-style modemy je dale potreba driver
> pro modem. DOSovsky se jmenuje napr. TFX, a.p.

linux ho ma v nadre ;)

> Zkusim predchozi dotazy nejak shrnout a predlozit otazky
> o spojeni linux-AX.25 do konference radioamaterske
> a CB-ckarske a relevantni odpovedi predat sem.
> Pokud tu AX.25 nechcete pro Packet Radio, tak mne
> vcas varujte, abych sem nic takoveho neposilal.

ja napr chcem.

> Toto info snad pomuze linuxakum k orientaci, nyni jeste trochu
> mimo linux: Je overeno, ze na temer vsech stanicich chodi
> 1200 baud. Je overeno, ze jen na malo stanicich chodi 2400.
> Je to dano zrejme sirkou pasma mezifrekvence prijimace stanice.

co som cital tak 2400 cez menchester ide vsade kde ide 1200

--
Preco pri kocovine boli hlava?
Pretoze zive mozkove bunky kopou hrobecky pre svoje mrtve.

Tato sprava bola preverena systemom NOD32 pre Exchange.
http://www.nod32.com
---

Verze: 6.0.167 / Virová báze: 80 - datum vydání: 6/29/2000

Oba antiviri sa zhodli natom ze mail je nebezpecni pre citatela,
pre pocitac nie.