Zalozni Web server a jak na to v DNS

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Prosinec 19 19:44:01 CET 2000

On 19/12/2000, Martin Klem wrote:

> [...]
> webserveru, paklize vypadne hlavni server. Tedy takova analogie MX
> zaznamu, kdy uzivateluv browser v pripade neozyvani se hlavniho
> webserveru vyzkousi dalsi zaznam v DNS.
>
> Dival jsem se napr. na DNS Seznamu a je tam neco takoveho
>
> www.kultura             1D IN CNAME     dnes
> ldap                    1D IN CNAME     lide
> www                     1D IN A         195.119.180.3
>                         1D IN A         195.119.180.14
>                         1D IN A         195.119.180.18
>                         1D IN A         195.119.180.19
>
> Je to spravne reseni, odpovidajici normam?

Je, ale pro neco jineho. Tohle nedela zalozni server, ale tzv.
round-robin DNS, v podstate jednoduchou formu rozdelovani zateze (load
balancing). Pokud je Vam fuk, ktery server bude odpovidat, muzete to
takto udelat. Ale vypadek serveru to vubec neresi, pokud uzivatel
vyhmatne nefunkcni IP adresu, na stranky se proste nedostane.

> Lze stejnou vec resit pres CNAME?

AFAIK ne. Alespon Bind myslim nesnese zadny zaznam pro stejne jmeno,
existuje-li pro nej uz CNAME (pak rve, ze "CNAME and other data" nebo
tak nejak).

Pokud chcete delat failover (tedy ciste zalozni server), budete se asi
muset podivat na nektery specializovany system (mozna Piranha, Linux
Virtual Server a jiste i dalsi - hledejte na freshmeat.net [az zase
pojede]).

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

                           Penguino  veritas