BeOS

Martin Kavalec kavalec na vse.cz
Středa Prosinec 20 03:10:20 CET 2000

On Sun, Dec 17, 2000 at 03:02:13PM +0000, Martin Koníček wrote:
> Ahojky vsichni.
>
> Prave jsem cetl recenzi BeOS byl jsem prekvapen. Pry je to rychlejsi a lepsi
> pro koncoveho uzivatele jak Linux. Me osobne by zajimalo, jestli s timto sys
> temem mate nejake zkusenosti a jestli pod nim jdou spoustet programy pro lin
> ux, kdyz je zalozen na Linuxovem jadre.

Na Linuxovem jadre zalozen neni.

Zkousel jsem to a nijak zvlast me to nenadchlo. Jedine co by se na
tom dalo obdivovat byla vcelku bezproblemova automaticka detekce
HW.
Nelibil se mi zpusob, jakym to zachazi s okny a nedalo se na tom
moc zmenit. Dtto s klavesnici (Levy Ctrl neni totez co pravy Ctrl,
coz me dost iritovalo).

Ma to sice ovladac pro TV kartu, ne vsak pro  tu moji. Podle jeho
logiky soudim ze pouzili bttv z linuxu, nicmene zdrojaky k
dispozici nedali, takze si ten driver upravit nemuzu (tak jak jsem
to udelal v linuxu). (BTW, jak se tohle slucuje s GPL...; tady
jeste muzu odhadovat, ze pouzili bttv, ale zdojaky jejich verze
bashe (kde otevrene priznavaji, ze je to GNU bash) jsem taky
nenasel)

Jediny uzivatel (baron) s pravy roota me taky nijak nenadchava.

Chybi mi sprava instalovaneho SW.

Z programatorskeho hlediska -- to ze se se socketem neda zachazet
jako se souborem je dost neprijemne. Muze zde nekdo rict, jak moc
se tohle slucuje s POSIXem?

Myslim ze pote, co  se v linuxu natrvalo usadi low-latency patches,
muzeme BeOS vesele ignorovat i na poli mutimedii.

zdravi
martin