BFU qmail a mercury

pkucera na mh.vri.cz pkucera na mh.vri.cz
Středa Prosinec 20 11:21:34 CET 2000

Dobry den,

	prominte mi, ze otravuji tuto konferenci timto dotazem, ale potreboval
bych vyresit jeste jeden problem. Bohuzel nemam moc moznosti, jak to vyzkouset
a otestovat. Jinak bych se na to neptal.

	Na starem systemy je sendmail, /etc/aliases, /var/spool/mqueue. Ten,
kdyz obdrzi nejakou novou postu, tak jej odesle na jiny stroj, kde pracuje
mercury. Posta k odeslani se uklada do /var/spool/mqueue. Na novem jsem
nainstaloval qmail a vytvoril /var/qmail/aliases/.qmail-user pro kazdeho
uzivatele, kde je zaznam asi tohoto typu: user na jmeno_stroje_kde_pracuje_mercury.
Adresar /var/spool/mqueue zde neni. Do /etc/tcp.smtp jsem dal jeste zaznam
s IP adresou toho stroje mercury:allow,RELAYCLIENT="".

	Otazka 1: Je tento krok v poradku? Mam jeste nekde neco nastavit? Kam se
uklada posta k odeslani?

	Otazka 2: Da se nejak povolit smtp pristup jen z urcitych adres podsite
jinak nez je kazdou jmenovite vypsat? Zkousel jsem to nejak pres masku podsite,
ale nejak mi to neslo (zde jsem zkousel celou podsit).
Napr. adresy xxx.xxx.xxx.25 - xxx.xxx.xxx.48.

	Dekuji.

		Petr Kucera