RedHat 7 + SMP + RAID a preklad noveho jadra

Martin Žižka zizka na bigfoot.com
Čtvrtek Prosinec 21 23:51:31 CET 2000

Zdravim,

mam takovy problem. Mam vcelku zajimavou konfiguraci pocitace: Dvojprocesor,
SCSI, hw RAID pole, z ktereho bootuju. Nainstaloval jsem si RedHat 7, ktery
si naistaloval jak SMP jadro, tak i UP jadro. Drivery k RAIDu jsem daval
instaleru, ktery je zatahl a bez problemu vsechno nainstaloval. Jakmile jsem
ale restartoval pocitac, tak mi SMP jadro skoncilo s chybou:

Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:04
(je mozne, ze driver pro SMP neni az tak dobre napsany, protoze o nekolik
radek vyse vypsal InitFailed...)

UP jadro chodi bez problemu. Jelikoz nejsem skalni Linuxar, tak by mi vcelku
ani nevadilo to, ze by mi linux bezel jenom na jednom procesoru, protoze mam
linux jako ctvrty system na pocitaci a vyuzivam ho vcelku malo. Jenomze
prvni vec, kterou jsem potreboval udelat byla kompilace jadra, jelikoz chci
mit napriklad pristup na NTFS a dalsi veci, ktere v jadre po instalaci
standardne nejsou - jenomze pokud nenastavim podporu SMP, tak mi pri
kompilaci nahlasi spoustu chyb, z kterych mi vyplynulo, ze mu chybi
definovany pocet procesoru... Na co potrebuje mit v UP jadre definovany
pocet procesoru???

SMP jadro prelozim bez problemu, ale z nej zase nenabootuju. Skousel jsem si
vytvorit vlastni InitRD, ve kterem zavadim SMP verzi driveru k RAIDu (mam
totiz podezreni, ze v tom initrd, ktere vytvorila instalace linuxu je neSMP
driver), pri bootu se objevi hlaska, ze nasel image, namountoval ext2 fs,
nacez se objevi hlaseni:

Kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k binfmt-0000, errno = 2
Kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k block-major-8, errno = 2

a stare zname:

VFS: Cannot open root device 08:04
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:04

Takze s tim uz nejaky cas celkem valcim a netusim jak na to, vyzkousel jsem
uz snad vsechno, co me napadlo, ale jelikoz mam s linuxem jenom opravdu male
zkusenosti, tak jsem vzdycky skoncil u chyb, kterym jsem nerozumel a nenasel
jsem jejich popis. Nevite nekdo co s tim?