BEGINNER - Doinstalovani X WINDOWS

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pátek Prosinec 22 13:27:26 CET 2000

> Na cdromu najdete soubory, ktere se jmenuji X<neco>.rpm, ty si
> nainstalujte
> pomoci rpm -i <jmeno rpm baliku>. Pak spustte Xconfigurator, je v adresari
> /usr/X11R6/bin a zodpovezte optazky, na ktere se vas zepta. Jeste predtim
> si
> pripravte dokumentaci ke graficke karte a monitoru. Pokud nenajde
> grafickou
> kartu v databazi, staci mu vybrat jiny typ se stejnym cipsetem. Co se
> monitoru
> tyce, tam je to slozitejsi, pokud nebude v nabidce, muzete vybrat nejaky
> [...]
V uvahu jeste prichazi pouziti konzoloveho programu setup. Jedna z jeho
polozek nastavuje x-ka, pricemz se pokousi detekovat grafickou kartu a
monitor. Uživateli pak dava na vyber pozadovane rozliseni a barevnou
hloubku. Hned na to pokusne spusti x server a uzivatel ma moznost videt
vysledek. Pokud je spokojen, ulozi se nastaveni do konfiguraku, pokud ne, je
nabidnuta volba manualniho vyberu. Jako x server bych pro zacatek doporucil
instalovat obycejny SVGA a teprve budou-li nejake prijatelne vysledky,
pouzit typ presne odpovidajici graficke karte.
Program setup je ve stejnomenem balicku na instalacnich CD.

Rovnez preji pekne svatky

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz