Zacatecnicky problem s bootovanim

Radovan Jencik radovanj na volny.cz
Pondělí Prosinec 25 23:51:11 CET 2000

Vazeni,

mam nasledujici problemy - mozna spolu souviseji:

1/ pri instalaci RH6.2cz z CD z knihkupectvi mi Linux spatne rozezna
harddisk a uvadi misto kapacity  4,3 GB neco pres 8GB, jedna se o WD
AC34300L CYL 523 HEAD 255 SEC 63 graficky instalacni program uvadi CYL 1024
! jinak jsou hodnoty stejne.

nicmene vytvoril jsem si oddily pro instalaci Ranishem a nainstaloval s tim
ze LILO je v MBR.

pouzivam jeste XOSL (boot manager), ktery mam instalovan na jinem HDD
pripojenem pres PCI UltaraATA100 radic HOT ROT 100 PRO.

Pokud bootuji z HDD na nemz je jako jediny instalovany OS tento Linux tak je
vse OK XOSL se pochopytelne nezavede a nabehne LILO z MBR a je to OK.

Nevim zda se mam znepokojovat uvadenou nespravnou velikosti HDD ?

2/   Poku ale chci pridat LINUX jako polozku do bootmanageru tak se mi to
nedari vyberu ze mam bootovat z MBR toho disku kde je LINUX a jedine co se
stane je to ze se mi zobrazi hlaseni:

LI_ (s blikajicim kurzorem a dal nic)

Zkousel jsem i instalovat LILO do boot sektrou linuxoveho disku a pote
obdobny postup konfigurace XOSL ale vysledek je stejny.

Nevite nekdo prosim kde delam chybu ?

Jediny postup zavedeni Linuxu z jineho "bootmangera", ktery mi fungoval je
za pomoci NT OS Loaderu a souboru s bootsektorem linuxu.

Jinak se to vzdy chova stejne blbe.

Zrejme je to nejaka moje neznalost problematiky - muzete mi prosim nekdo
poradit nic jsem k tomu nenasel v dokumentaci XOSL  ani jinde jen vim ze to
ma normalne fungovat.

Dik

R.J.