Pojednani - napiste svuj nazor

Jindra Vavruska ok1fou na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 28 06:46:24 CET 2000

Dne Po, 18 pro 2000 jste napsal(a):

> Vetsina z vas si neuvedomila, ze linux neni na instalaci opravdu vubec
> snadny (uznal to i Linus Tovards, proc to nepriznat?) a dokumentu typu

To neni pravda. Red Hat, Mandrake nebo SuSE jde na PC nainstalovat asi za 30-60
minut v krasnem grafickem prostredi. Z toho skoro nejvic casu zabere vyber baliku.
Kdybych chtel standardni konfiguraci jako napr. workstation, omezi se vyber na
jedno az dve kliknuti.

> Upravit 10 MB konfiguracnich souboru taky neni sranda a popravde receno,
> koho bavi to procitat, kdyz vetsina voleb je spise expertnich.

Ja potrebuju upravit jenom /etc/fetchmailrc, /etc/bashrc a /etc/profile a to je par
KB, ne MB. Zbytek jde nakonfigurovat pres utility s GUI (KDE, linuxconf).

> Ja se Linux sice driv nebo pozdeji naucim, ale ostatni nebudou chtit venovat
> ty hodiny casu a tak linux skonci jen na serverech.

Tak maj' ti ostatni smulu :-) Kdo chce jezdit autem, musi se krome ziskani ridicaku
naucit bezpecne ovladat svuj vuz, jinak brzy umre na silnici.

Krome toho moje zkusenost s uzivateli-zacatecniky me vede k nazoru, ze je jedno
jaky system zacnou pouzivat, protoze ze zacatku jsou vsichni hrozni jelimanci a
musi se naucit i Windows pokud je chteji pouzivat. V tomhle smeru nevidim rozdil.
Jsou napr. lidi, kteri maji problem udelat neco podle doslovne instrukce nebo si
nesjou schopni zapamatovat jednoduchy postup (napr. co maji udelat kdyz chteji
poslat mail). Ti se chytnou v Linuxu s GUI stejne dobre (nebo spatne) jako ve
Windows. Akorat Windowsari maji kolem sebe vic lidi, kteri jim s ocima v sloup
pokazde zopakuji jak taji to ci ono udelat. Tenhle pomer se muze behem dvou let
radikalne zmenit.

> Myslite, ze se takhle Linux nekam dostane?

Uplne staci kde je ted :-) Moje matka (56) pouziva doma Linux, KDE, StarOffice a je
naprosto happy. Ted to vypada, ze bude v praci vnucovat StarOffice, protoze je
zadarmo, na to co s nim delaji uplne staci a ona by pak mela doma i v praci stejny
program (jednou na Win, jednou na Linuxu).

> Na tohle sice zautocil Mandrake, ale ten ma vysoke hardwarove naroky.

???

Pokud vim, ma stejne naroky jako ostatni podobne distribuce (SuSE, Red Hat)

> Kdo vi jak to dopadne ;-)

Urcite dobre... :-)

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)