shaper - SIOCADDRT:Invalid argument

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Únor 1 16:58:00 CET 2000

bitto na atrey.karlin.mff.cuni.cz (Leos Bitto) writes:

> petr kincl (pkincl na synergy-vs.cz) wrote:
> :
> : > : route add -host 194.228.239.67 netmask 255.255.255.224 gw 192.168.100.1
> : metric
> : > : 1 dev shaper1
> : > :
> : > : dava jinou chybovou hlasku (netmask does not make sense with host record)
> : >
> : > A ma uplnou pravdu.
> : >
> : > Musite zavest cestu k tomu routeru (192.168.100.1) skrz shaper, a pak cestu
> [...]

Ten shaper omezoval jenom jeden stroj, takze tam klidne muze mezi
routery tect vic, pro dalsi stroje.

Je to zvlastni, mne pripadlo, ze by ten vas puvodni priklad mel
fungovat. Tedy s jistotou bych to tvrdil u jader 2.0. S jadry od 2.2
bych si nebyl prilis jisty.

Zkuste vyhodit metriku. 1 totiz muze znamenat prime pripojeni. A nove
kernely jej stejne nepouzivaji (pokud nebezite nejaky routovaci protokol).

cili

route add -host 194.228.239.67 gw a.b.c.d dev shaper1

Brno, Czech Republic