GGI (Re: Multihead a Matrox?)

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Středa Únor 2 00:14:38 CET 2000

Zdravim,

> a daleko nebezpecnejsie... nemyslim ze vsetko je o bezpecnosti ved aj pristup
> na disk by bol rychlejsi keby kazdy program nan pristupoval priamo, no nie ?

   Zalezi na tom, o jake urovni sdileni prostredku se bavime -- zdali o sdileni
typu jednotlive aplikace se stridaji v uzivani (to znamena kazda z nich ma v dany
okamzik pro sebe cely disk, respektive celou obrazovku) ci prejete-li si, aby
na jedne obrazovce, respektive jednom disku koexistovalo soucasne vice aplikaci.

   Pokud Vas zajima sdileni prostredku aplikacemu (tedy pripad druhy), nevyhnutelne
skoncite u neceho jako je filesystem, respektive X server.

   A jelikoz X server (ci podobna abstrakce grafickeho hardwaru) je priblizne
stejne rozsahly a komplikovany, at je implementovan v jadre ci mimo nej,
nevidim duvod, proc by mel mimo nej byt daleko nebezpecnejsi.

> teda neviem dnesne karty zvladaju vystup aj na viac ako jeden monitor, takze
> sa treba zamysliet

   Pak ovsem potrebujete resit zasadnejsi problemy nez proste sdileni akceleracniho
hardwaru -- je take nutne delit mezi jednotlive aplikace videopamet (vcetne offscreen
memory) atd.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"REALITY.SYS corrupted - reboot Universe (Y/N)?"