Jak emulovat terminál?

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Středa Únor 2 16:02:32 CET 2000

2 Feb 2000 10:54:17 +0100 Michal Rada <michael na atrey.karlin.mff.cuni.cz> napsal:

>   Dobrý den,
>
> chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem funkčně emulovat terminál vt220.
>
> Jde mi o to, aby tam fungovaly Esc-sekvence na čištění obrazovky,
> schovávání pravoúhlých částí obrazovky do jiných stránek, aj., zkrátka
> běžné vt220 vymoženosti.
>
>  Zkoušel jsem dát v linuxu na konsoli třeba TERM=pcvtblabla nebo vt220
> (podle /etc/termcap). Zkoušel jsem to i
> v X-ech, avšak stejně tyto věci nefungovaly!

Nastavením TERM se říká aplikacím, na jakém terinálu běží a jakou
funkčnost  od něj tedy mohou očekávat. Těžko by bylo možné, aby se
nastavením env. proměnné linuxová konzole naučila emulovat vt220.
Ale xterm o sobě tvrdí, že vt220 umí. (man xterm) Zběžně jsem to
zkusil (mc, kim, mutt) a vypadá to funguje.

(mam RedHat 6.1,
[martin na kxkavm04 martin]$ xterm -version
XFree86 3.3.3.1b(88b))

martin