GGI (Re: Multihead a Matrox?)

Marian Jančár mjanx123 na milada.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Únor 3 00:14:54 CET 2000

Marian Schubert wrote:

> no nevolaju sa vsetky len tie ktore su potencialne nebezpecne. napriklad
> taky namapovany framebuffer je bezpecny cize mas nan priamy pristup. tak
> isto
> aj pristup na niektore registre moze byt priamy.

> ok ja by som to uzavrel asi tak ze ked si chcem byt isty bezpecnostou
> nejakej
> binarky(urobenej pod GGI) tak nastavim target na FB co zabezpeci
> kontrolu
> nebezpecnych cinnosti programu a ked budem chciet rychlost tak pouzijem
> ako
> [...]

GGI neni spatna myslenka, ale pokulhava provedeni. DRI neni az tak
direct z user-space, jako napr. X-server, vzdyt je to ovladac v jadru.
Za cil si stejne klade spis zabezpeceni atomicnosti akcelerovanych
operaci - aby jedna aplikace pracujici s kartou nebyla odstavena druhou
uprostred prace, napr. kdyz budete zadavat souradnice trojuhelniku a
scheduler vas po prvni souradnici uspi a pusti proces, ktery zacne, nebo
bude pokracovat v nejake jine operaci, tak z toho bude peknej chaos.

--
Marian Jančár <mjanx123 na milada.troja.mff.cuni.cz>