DNS a localhost

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Čtvrtek Únor 3 09:46:24 CET 2000

Zdravim,

> 	kontroloval jsem si pomoci sleuth domenu a zjistil jsem tuto varovani:
> Checking mapping of localhost
> ### Warning: The nameserver is unable to resolve localhost [see RFC1912:4.1 <ftp://ftp.gts.cz/pub/net/doc/rfc/rfc1912.txt.gz> for details]
> kontrolval jsem nastaveni DNS a logy a zjistil jsem toto:
>
> domena:18: data "localhost" outside zone "domena.cz" (ignored).
>
> Cily on mi pri startu DNS tento zaznam ignoruje, ale pritom je dle rfc vyzadovan. Co s tim ? Konfiguracni soubor je :

> ;Domena domena
> @       IN      SOA     ns.domena.cz.  root.ns.domena.cz. (
> [...]

   Tento zaznam BIND odmita opravnene -- je sice povinny, ale soucasne se nesmi
vyskytovat uvnitr nejake jine zony (v zone domena.cz se mohou vyskytovat
pouze jmena koncici na .domena.cz). Spravnym resenim je nadefinovat si pro
localhost samostatnou zonu:

localhost.	IN	SOA	ns.domena.cz. root.ns.domena.cz. (...)
localhost.	IN	A	127.0.0.1

A analogicky pak zonu zajistujici reverzni preklad 127.0.0.1 na localhost.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"640K ought to be enough for anybody." -- Bill Gates, 1981