FAQ: Re: instalace na RH6.1 na UDMA/66

Miroslav Petricek mpe na atlas.cz
Čtvrtek Únor 3 21:23:15 CET 2000

"P.K." wrote:

> nemate nekdo zkusenost s instalaci (konkretne jde o RH 6.1) na disk
> UDMA/66 poveseny na radici HPT 366 (maji ho na sobe MB Abit, mozna i
> nektere jine), zkousel jsem postup dle toho howto, ale hodnoty cat proc/pci
> se dost lisi, jednak jsou tri u kazdeho kanalu a jednak je za kazdou
> hodnotou v hranate zavorce dalsi hodnota, ktera je, zda se, posunuta o
> jednu - napr. 0xd800 [0xd801]
>                                    Petr

Vsechny desky Abit maji take standardni UDMA33 - Intel PIIX4.
Kdyz budete instalovat Linux, pripojte disk na primarni kanal tohoto
radice. Po instalaci sestavte jadro s podporou HPT366 (2.2.12 +
hedrickuv patch, nebo 2.3.30+) a zapojte "ksandu" zpatky na HPT366.
  Potom uz staci jenom deaktivovat primarni IDE kanal a uzivat si
zvysene rychlosti UDMA66 (zas tolik to ale neni).

Pokud nastanou problemy:

 - HPT366 na abitech sdili IRQ linku s tretim PCI slotem, pokud
   v nem tedy mate nejakou agresivni kartu, tak by to nemuselo
   fungovat. Presunte ji do jineho slotu.

 - Volitelny parametr pro kompilaci HPT366 je fast interrupt.
   Pri problemech doporucuji vypnout.

 - Aby disk fungoval v rezimu UDMA66, musi tento protokol podporovat
   a musi byt pripojeny 80-zilovym kabelem. Nektere disky je treba
   do rezimu UDMA66 prepnout specialni utilitou.

 - UDMA66 kabel, ktery se dodava s Abity ma barevne oznacene konektory.
   Modry konektor musi byt na desce, jinak to nefunguje.

 - Nektere UDMA66 disky musi byt misto jako master prepnuty do rezimu
   cable select

 - Desky Abit svadi k pretaktovani. Kdyz uz pretaktovavate, snazte se
   drzet kmitocet PCI pod 38 MHz (i to je dost).

 - Zkuste vypnout volbu Delayed Transaction v BIOSu

--
/*
  . Miroslav Petricek  mpe na atlas.cz   .