Jak vykonat skript suid

Neděle Únor 6 15:10:19 CET 2000

On Sat, 5 Feb 2000, Petr Simek wrote:

> Ale nemam. Po otestovani jsem to samozrejme upravil na -

Ale mate. Staci jen zvolit jinou promennou. Asi uz to nebudu demonstrovat
zadnym prikladem, protoze to lidi svadi k tomu, ze si mysli, ze vsechno je
ok, kdyz zrovna jeden konkretni exploit nefunguje...ackoli jde o princip.

> kdyz ta binarka spusti /bin/sh s parametrem skriptu, tak se do toho
> jadro snad nemicha ? Spusti se /bin/sh a dal uz je to na nem.

Jadro se to toho zacne (zase) michat v okamziku, kdy /bin/sh udela
prvni syscall. :)   Nicmene ja tady mluvil o tom, proc v Linuxu nefunguje
chmod u+s na skript.

> to uz muze byt horsi, ale vzhledem k tomu ze skript nebere zadne parametry
> tak na prostredi moc nezavisi ?

Zkuste se nekdy podivat, kolikrat se vola getenv pri behu libovolneho
programu. A nemusi to byt pouze skripty (nicmene v ceckovem programu se
to da *trochu* lepe kontrolovat).