Dotaz na FTP

Pondělí Únor 7 18:42:14 CET 2000

Normalne jede FTP pres dve spojeni. Jedno je ridici (to vidite v
radkovem klientu) a druhe je datove. To se navazuje, kdyz stahujete
soubor. Vypada to tak, ze reknete, ze chcete stahovat a server pak na
Vas navaze datove spojeni, do ktereho naleje data. Tento zpusob je
nefunkcni v pripade maskarady, kdy musi spojeni navazovat klient
(dovnitr nelze adresovat stanici za maskaradou pred zahajenim spojeni).
Proto reknete serveru ze ma dat pokoj a cekat, az si otevrete datove
spojeni sam. Do otevreneho spojeni uz jdou data nalejt.

No, je to "per huba", ale asi staci, ne?
Vice se dozvite pri studiu TCP/IP. Ke studiu doporucuji bud ceske
publikace nebo lepe anglicka HOWTO. Presneji NET (jdou dve: 3 a 3-4) a
IP-Masquerade, viz: http://docs.linux.cz/, mohlo by to byt i LDP, ktery
vysel v ceskem prekladu:

http://www.cpress.cz/knihy/linux/ (original)

Jeste nekdo v konferenci inzeroval upravena originalni PDF tak, aby se
to veslo na A4 a souhlasilo cislovani stranek pri prohlizeni PDF
(rejstrik a obsah je zvlast). Mozna to jeste nekde na disku mam.
Originalni PDF jsou take na CD-ROM s Red Hat 6.1 CZ.

--
                        Milan Kerslager