FOR: p. Garabik - Emulator Linuxu na ZX

Radovan Garabik garabik na mail.cern.ch
Pondělí Únor 7 21:27:08 CET 2000

Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> wrote:
 : Dobry den,

 : (vas mail nejak nefunguje)

to povedzte spravcovi nasej siete ktory urobil router z pocitaca s ATX zdrojom
(takze piatok vecer vypadol na chvilu prud a kym v pondelok spravca neprisiel a
nezapol router, siet nesla) :-)

: pred casem jste tu zminoval emulator Linuxu pro
 : ZX Spectrum.

 : Muzete mi rosim sdelit podrobnejsi informace?

na ftp://ftp.void.jump.org/pub/sinclair/specialprograms
sa daju stiahnut prispevky z kazdorocnej sutaze "Crap Games Competition",
co je sutaz o "najcrapovitejsiu" hru na ZX Spectrum. Jednym z prispevkov bol
aj emulator linuxu (inymi slovami, islo o zart :-))

avsak nasledujuce linky su myslene vazne:
ftp://oak.oakland.edu/pub/cpm/uzi/
(implementacia unixu na CP/M)

http://www.dcc.unicamp.br/~adrcunha/uzix/
(implementacia unixu na MSX [pocitac s procesorom Z80, 128 KB pamate, default
pouzivajuci CP/M operacny system])
kernel je pisany vacsinou v Ccku, zabera asi 32 KB pamate (!),
implementuje (podla autora) takmer kompletne 7th Edition AT&T UNIX system,
bezia pod tym veci ako bash, curses, tar, emulator MSX pocitaca vratane CP/M (! :-))
ma to viac uzivatelov, multitasking a podobne.....

cize velmi teoreticky by to malo ist portovat na ZX Spectrum 128
uzi by zase mohol mozno fungovat pod CP/M na Spectre +3 (CP/M existuje sice aj
pre obycajne 48K...)

to je asi vsetko co o tom viem
| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |