Samba sdileni a kompatibilita

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Pondělí Únor 7 23:10:21 CET 2000

Prijemny den,

> Mam problem s kompatibilitou Samby
> Chtel jsem nahrat na sambu nejake soubory a soubor:
> Z:\AIS\NAJ\NAJ.EXE"

Nebol v tom nazve suboru nahodou nejaky zvlastny (mozno neviditelny)
znak naviac??? Aj ked mne sa samba vtedy sprava skor tak, ze sa subor
nezobrazi, alebo zobrazi nejaky nezmysel a subor nevie najst.
Ale to je asi opacny pripad, ja mam problem pri ulozeni suboru
z MACa a s diakritikou v kodovania MAC OS.

> pripojen "/share" do win98 jako:
> Z:\
>
> Bohuzel se mi tento soubor nepodaril do zmineneho adresare nakopirovat.
> Tak jsem skusil soubor prejmenovat  na MAJ.EXE a uz to slo.
No prave, mozno nejaky nezmyselny znak. Ked sa ten subor premenuje
naspet na naj.exe chodi to ???

> Navic, kdyz jsem se pokusil tento program (je to dosovska aplikace v
> Pascalu, ktera vyuziva DBF database) odstartovat z vice pocitacu tak to
> spadlo.

Ale to asi bude spravne :-). Ono v prostredi DOSu bezal jediny program
(teda okrem rezidentov) a nepredpokladalo sa, ze mozu 2 aplikacie
naraz otvorit subor (ked teda mohla bezat len jedna 8-).
Ono problem bude asi v sposobe otvorenia suboru (len typujem),
pricom ak ho otvorim na citanie asi ho mozu otvorit aj dalsi, ale ak
ho otvorim na zapis uz by ho nemal nik iny otvorit - problem
synchronizacie a konzestince dat).
Skuste sa pozriet do zdrojaku, ako sa ten DBF subor otvori
(rewrite/reset).

> 2. Jak vlastne samba sdili soubory? Ma nejake zamky nebo semafory? Nebylo
by
> lepsi pouzit nejaky jinny sitovy souborovy system treba NFS? A lze vubec
NFS
> pripojit do Win9x?

Ono archiv tato konferencia asi ma :-) a prednedavnom sa tu o tom cosi
napisalo. Skuste sa najprv logicky zamysliet, co od samby vlastne chcete.

To co je dalej bude sice OT, ale skusim zalovit v pameti:

Existovali 2 verzie FoxPro - SINGLE a LAN. Verzia SINGLE neumoznovala
zdielat DBF subory - proste jednouzivatelska verzia. Vo verzii LAN, ktora
bola
urcena pre siete bolo vyriesene zamykanie viet a ine synchronizacie.
Dnes, v dobe aplikacii klient-server je zamer jasny, synchronizaciu robi
server. Ale predstavte si, ze si otvorim DBF spolu s nejakymi IDX subormi.
Tie budu aktualne pre _moj_ stav databazy. Zacnem editovat vetu.
A teraz si niekto iny tiez otvori danu DBF. Zmeny tam este nebudu
(nepotvrdil som ich), ale on to chce zoradit podla ineho kluca.
Zamyslite sa, ako sa to da vyriesit. Ale myslim, ze pochopite
vylucnost otvorenia DBF suborov :-)

O to sa _musi_ starat aplikacia a tazko to zariadi file-server,
ktory len ponuka subory na otvorenie. Aj ked samba myslim
ma paky na prinutenie suboru, aby sa dovolil zdielat za kazdych
okolnosti...

Dufam, ze som Vas neodradil, treba skusat, mozno sa mylim.

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454