OT: den v tydnu

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Úterý Únor 8 02:40:27 CET 2000

On Fri, 28 Jan 2000, Radek Skokan wrote:

: Zdravim,
: mam takovy hloupy problem.
: Potreboval bych si zjisti den v tydnu z urciteho data a to byva vetsinou
: "nestandardni" - 56.12.2000. Zdala se mi pro to idealni funkce mktime(), ale
: vracelo mi to 0 a pak jsem se v manualu docetl, ze zrovna tm_wday a tm_yday
: to ignoruje. Nechce se mi to nejak pocitat, jeste do toho ty presupne roky,
: ...........
: Neexistuje neco, co by mi opravilo spatny format datumu a jeste zjistilo den
: v tydnu?
:
: Moc dekuji
: Radek
:
:

Podivejte se http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/pub/ , nekde se tam vali
knihovna libkal, ktera prevadi data mezi nekolika kalendarnimi soustavami
tak, ze vyuziva tzv. julianskeho data (jd), coz je cislo, ktere udava
pocet dni od urciteho dne v minulosti. Kazdy den ma pak vlastne
jednoznacne prirazene cislo (divne, ze ano).

Jestli chcete zjistit zda je nejake datum platne, ci ne, prevedete datum
na jd a pak zpet a porovnate je: kdyz se shoduji je datum platne..

Pokud mate jd, pak je zjisteni dne v tydnu take trivialni
zalezitostni (v zasade to znamena najit zbyttek pri deleni 7 ;-)

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/

Národ je od toho, abychom se měli za co stydět.