obmedzenie na 64k UID

Miloš happz na volny.cz
Středa Únor 9 20:12:59 CET 2000

From: Miloš <happz na volny.cz>
Date: 9. února 2000 19:29

>Tohle presne nevim, ale pokud ten fs pouziva hlavickove soubory jadra
>(nektere urcite, ale ...) a v nich definici uid, tak pokud prekompilujete
>nove jadro pro 4G uzivatelu, bude fs nacitat bloky a v nich hledat jenom 32
>bitove uid - zbytek celeho bloku, ve kterem je uid jenom 16 bitu  (uid byva
>asi jenom v tech dulezitych, bohuzel - inodu, atd.) bude posunuty
>nedostanete se k datum.

Ted jsem si uvedomil, ze to je krapet jinak. Problem tu je, ale ten, ktery
jsem popsal. Rozhrani fs vzhledem k datum na disku musi byt nezavisly na
verzi vaseho jadra, protoze jinak by to celkem nemelo smysl. Tim padem
odpada problem se ztracenymi daty, ale je tu jiny :-)

Inode treba v ext2 byl vytvoren se starym malym uid a vy mate v systemu
mnohem vice uzivatelu. Ti se vsak nemohou ani nahodou vejit do 16 bitu treba
pro vlastnika souboru. Tudiz muzete urcit soubory pouze pro 2 ^ 16 uzivatelu
a v systemu jich mate 2 ^ 32. Doufam, ze jste pochopil, co myslim, protoze
je to trochu zmatene.

Sypu si popel na hlavu za ten prvni prekec ;-|

Milos Prchlik