Videokonfrence

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Únor 10 09:32:27 CET 2000

| Odesílatel: Radek Skokan <skokan na lanprojekt.cz>
| Zdravim,
| mam takovou uplne mimo otazku. Zatim jen ciste teoreticky by me zajimalo,
| jak asi tak rychle pripojeni k Inetu bych potreboval, abych mohl nabizet
| nejakou "jednosmernou videokonferenci". Jde to vubec od nekoho jineho nez

Myslite nikoliv videokonferenci, ale zive "vysilani", ze?

28 - 128 kbit, zavisi na pozadovane kvalite. Celkem staci 64kb

| nejakeho primarniho ISP?

Ano, treba od nas, pokud jste z Brna nebo okoli, chystame point i v Praze.

| Je mi jasne, ze to do tehle konference vubec nepatri, ale nemam na to
odhad,
| ani neznam zadne statistiky. Muzeme pocitat treba tak 20 pasivnich
| klientiku. Jaky format prenosu se pro to vubec pouziva? Da se to

Formatu je docela mnoho. Ja si oblibil RealMedia, nebot pouziva
modifikovanou Indeo kompresi, ktera je vlastne neco jako MPEG-4, ale diky
pouziti specialniho kompresniho algoritmu co pouziva "otisky" je mnohem vic
zpakovany nez podle huffmanna. Muze taky pouzivat fraktalovou kompresi
videa, coz je docela pekna bombicka. Umi delat promenlivy frame rate, takze
na fotky nebo stojici obraz prenese jen co je potreba a pak se prenasi data
pro dalsi frames. Pouziva urcity druh sprites, tj. pohybujici se vec pokud
se nemeni (mimo zmeny rozmeru), tak se neprenasi jako bitmapa, ale jen jako
posun (popr. zmena velikosti) stavajici bitmapy.

Enkoder jede v realtimu uz i na P-233MMX a to i se zvukem (overeno na
SDRAM, Intel AN430(asi)BX). Pouziva multicast, tzn. ze nepotrebujete
20x64kbit, ale jen 1x64kbit a vsichni sleduji jen jeden stream. Ma
implementovanou technologii SureStream (lze vypnout), coz v pripade vypadku
nebo nahleho zpomaleni linky neudela pauzu a buffering, jen budete mit o
neco horsi kvalitu, po obnoveni rychlosti jedete v puvodni kvalite dal.

| "namontovat" do Apache?

ne, je potreba pouzit onen "server", pouziva vlastni protokol prenosu a lze
ho i chranit (lze vypnout pri enkodovani) proti ulozeni streamu na disk. Ja
sam bych sice ulozil na disk i ten zakazany stream (lze si telnetem
"popovidat" se serverem a pak uz jsou data vase), ale zas tak moc lidi to
nedela, jsou to fakt spis jenom vyjimky.

Prehravac existuje jak pro Win, tak i pro Linux, ruzne Unixy, X procesoru a
i pro Maca - jak klasickeho tak i PowerMac

| Dekuji nastotisickrat
| Radek

Pokud potrebujete vetsi info, ozvete se na lukesh na k-net.cz

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications
              Windows terminals, NC