Prioritizace provozu

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Čtvrtek Únor 10 21:16:10 CET 2000

> : >    Hi all,
> : >
> : >    Pripojuji se doma k Internetu pres modem a kdyz stahuji nejaky velky
> : > soubor, tak se interaktivni provoz (ssh, telnet) velice zpomali. Chtel
> : > bych nejakym zpusobem prioritizovat "interaktivni" pakety vuci masivnim
> : > prenosum pres ftp/http.
> : >    Snizil jsem proto MTU na cca 500 bajtu a txqueuelen pro ppp rozhrani na
> : > 3 na obou stranach. Nejak ale nemam pocit, ze by to pomohlo.
> : >    Tak me napadlo, pouzit QoS v Linuxu 2.2 -- nejakou vhodnou queuing
> [...]

	Myslim, ze v teto casti je jakakoli snaha marna, protoze o tom, co bude
zaslano pres uzke hrdlo (tedy linku) rozhoduje router (at uz SW nebo HW)
na strane ISP. Jedina mozna cesta dle meho nazoru je pouzit ToS, ale ne
ve vztahu k ipchains a nebo klienta, ktery dokaze omezit sve vytizeni
linky - napr. WebDownloader pro X-Window.

	Jinak, pokud mate vice pocitacu, muzete omezovat i provoz na eth
zarizeni pomoci patche rshaper - jedna se o podobnou funkci jako shaper
s tim rozdilem, ze se 'blokuji' prichozi a ne odchozi pakety.

	Pokud existuji jine moznosti, rad se necham poucit, protoze podobne
problemy jsem resil nekolikrat osobne a i nasi zakaznici by jiste radi
moznosti nastaveni 'priorit' uvitali - domnivam se vsak, ze bez podpory
na strane ISP to nebude mozne.

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz