Dobry telnet klient do Windows ?

Pondělí Únor 14 16:05:52 CET 2000

Petr Halas píše:
> I kdyz mame Linux sever, jsem nuceny stale pouzivat Windows na stanici.
> Muze mi prosim nekdo poradit dobry klient telnetu do Win95/98, aby umel po
> silat F1-F10, sipky, CTRL, ALT apod. ?
	Toto je jeden z často kladených dotazů. Odpovědi najdete mimo jiné
v archívu konference a v posledních Linuxových novinách.

	Terminál pro Windows

	V Linuxu se dá celkem pohodlně pracovat i z nepřátelských prostředí,
jakými jsou operační systémy Microsoftu, stačí mít nainstalován dobrý
terminál. Můžete si vybrat z následující nabídky free programů:

1. teraterm
Umožňuje spojení přes telnet i ssh.
Je dobře počeštěný, celá klávesnice funguje.
Pouze pro Win32 (95, 98, NT).
ftp://ftp.penguin.cz/pub/win32/
http://www.fi.muni.cz/~xsmerk/

2. putty
Umožňuje spojení přes telnet i ssh.
Dobré zobrazení, snadno se konfiguruje.
Pouze pro Win32 (95, 98, NT).
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty.html

3. Console Telnet
Umožňuje spojení pouze přes telnet, obsahuje vzorový INI soubor pro Linux.
Lze jej přepnout na fullscreen.
http://www.clnet.cz/pub/OS/Windows95/Net/ConsoleTelnet/

4. dtelnet
Umožňuje spojení pouze přes telnet.
Stačí nastavit fonty a jede; jen neumí převod ISO 8859-2 na CP 1250.
Binárka má pouze 70 KB.
http://www.dccs.com.au/~dave/dtelnet.html

5. mindterm
Spojení přes ssh, navíc scp, bezpečný ftp tunel, java applet do prohlížečů
napsaný v javě, GPL
http://www.mindbright.se/mindterm/