Syntaxe while v bash

Pondělí Únor 14 17:05:49 CET 2000

Jan.Korinek na compaq.com (Korinek, Jan) writes:

> Sypajic si hlavu do popela, kajicne priznavam, ze volam jeden proces
> zbytecne :-))))))))
> Je to zvyk z HPUX (pro zajemce 9.04, 9.05, 10.20), kde true je konstata
> shellu.

Aby nedoslo ke zmateni zacatecniku: Je to zalezitost shellu, nikoliv
operacniho systemu. ksh bude na Linuxu fungovat temer uplne stejne
jako na HPUX. V ksh je true tzv. built-in exported alias (true=':').

> Zapominam, ze v linuxu je to binarka o 5 radcich (hmm, snad jsem to
> neprehnal s delkou, kdyz, tak je to i s komentarem :-))), ktera vraci 0
> (true) a nebo 1 (false)

Naopak, GNU true je velmi sofistikovany program, jehoz delku odhaduji
minimalne na jednu stranku zdrojoveho kodu. (Zkuste treba true --help).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR