ultra rychlo bootujuca masina

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Úterý Únor 15 16:50:04 CET 2000

Ano riesil.
Potreboval som co najrychlejsie bootovatelny linux na ktorom by
fungoval editor (vim), mys, kompilator, viac virt. konzoli a mal aspon
jednu rw particiu.

Osekaval som bootovaci proces zo Slackware-u 4.0

/etc/inittab:
# toto je tusim rovno zo Slackware-u
id:3:initdefault:
si:S:sysinit:/etc/rc.d/rc.S
su:1S:wait:/etc/rc.d/rc.K
rc:2345:wait:/etc/rc.d/rc.M
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t1 -rf now
l0:0:wait:/etc/rc.d/rc.0
l6:6:wait:/etc/rc.d/rc.6
# dalej su getty co pustaju hned shell
c1:1235:respawn:/sbin/agetty -n -l /usr/local/bin/log_as_zarnovic.sh 38400 tty1 linux

/etc/rc.d/rc.S:
#!/bin/sh
/sbin/update &
/sbin/mount -n /proc
cat /dev/null > /etc/utmp

/etc/rc.d/rc.M:
#!/bin/sh
echo "Going multiuser..."
echo "Running gpm..."
gpm -m /dev/mouse -t ms

/etc/rc.d/rc.6:
#! /bin/sh
PATH=/sbin:/etc:/bin:/usr/bin
stty onlcr
echo -n "Mounting root read-only .. "
mount -n -o remount,ro /
sync
reboot -f

/usr/local/bin/log_as_zarnovic.sh:
#!/bin/sh
exec su - zarnovic -login

Z tych scriptov som vyhodil komentare a prazdne riadky, takze je to
trochu menej citatelne.

Dalej to este dost podstatne zavisi od kernelu. Pravdepodobne je tam
hromada autodetekcii, co tam maju timeouty a pod. Vyhodit co sa da.

Mam doma slabu masinu. Toto je podstatne rychlejsie ako boot/reboot
na default RH6.0, ale myslim, ze je to este stale pomalsie ako msdos.
Na druhej strane polovicu celeho bootovacieho casu mi zaberie BIOS,
takze to mam v pazi.

> Podle me je to nesmysl. Linux je STABILNI operacni system, ktery netreba
> bootovat 2x za deset minut. Srovnavat rychlost natazeni systemu s M$-DOSem
> taky kulha na obe nohy.

Aj Linus musel casto rebootovat, a nebolo to tym, ze by bol jeho system
nestabilny ;-)

							BranoZ