ultra rychlo bootujuca masina

Juraj Rehak glip na planet.sk
Úterý Únor 15 16:04:58 CET 2000

> - start jadra
>      toto asi moc urychlit nepujde. Resenim by mohlo byt startovat
>      jadro s prislusnymi parametry (aby se ovladace nemusely trapit s
>      autodetekci zarizeni) a vyhazet z jadra, co neni potreba.
Pripadne ak ide o jednoucelovu masinu a situacia to dovoli, pouzit starsiu
radu jadier, boli vyrazne mensie. Minule som nasiel na disku zbaleny image
mojho stareho linuxu, tak som ho bootol. Nestacil som sa cudovat ako to
jadro 1.2.13 rychlo nabiehalo ;]

> - startovaci skripty
>      jdou urychlit vyrazne. napr.RedHati jsou priserne pomale, porad spousti
>      nejaky proces a zdrzuji se tim. Take porad testuji chybove stavy a
>      to take stoji spoustu casu. (Upravoval jsem je pro 386, aby misto
>      trech minut startovala jenom minutu a pul :-)
Ked ide o rychlost, najlepsie je asi do inittabu dat pre prislusny
runlevel 1 script a donho postupne nasekat co vsetko sa ma spustat.
A dat tam len to, co naozaj treba, jednotlive distribucie si tam zvyknu
nasekat spustu zbytocnosti. Minule som napriklad jednej 486/5MB RAM
vyhadzoval z rc-ciek depmod -a, hned bootovala pol minuty miesto 10 ;]

>      pokud mate dost pameti, tak se da pouzit ramdisk - cloveku pak
>      pripada, ze pocitac startuje rychleji.
Ramdisk pomoze len ak je v skriptoch nieco, co sa casto loaduje. Aj to
skor nie, diskove buffre to zvladaju rovnako dobre ;]

> Myslenka: nepomohl by nejaky trik, musi byt pri startu toho systemu,
> kvuli kteremu ten pocitac bezi uz kompletne nahozene vsechny sluzby?
> Pokud ne, tak se ty sluzby daji ``donastartovat pozdeji''.
Ak sa da, pomoze.

--
                              .  ,           Glip