ceska klavesnice v X

silencer na email.cz silencer na email.cz
Úterý Únor 15 20:29:26 CET 2000

Dobry den,
chci psat cesky v X, nemam KDE, mam RedHat 6.0, XFree86-3.3.3.1-49
Postupoval jsem podle Czech-HOWTO:
Nainstaloval jsem fonty iso8859-2 do prislusnych adresaru. Pridal jsem cesty do XF86Config na konec existujicich. Nastavil jsem sekci Keyboard v XF86Config podle navodu. Nastavil promenne locales - LC_ALL=czech. To by melo stacit.
Dam setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group_led, vypise se Couldn't interpret _XKB_RULES_NAMES property. Podle howto jsou 2 moznosti:
1. chybi v sekci Keyboard v XF86Config radek XkbModel - coz nechybi
2. nemam nainstalovane ceske mapy klavesnice - coz mam

Nevite prosim, v cem by to mohlo byt? Kdyz prepnu klavesnici xkbsel cs_y, tak v terminalu funguje cestina az na znaky na klavesach 2-6, tzn. vsechny hacky. V emacsu treba cestina takto jde v pohode.

Dekuju vsem pomocnikum.
silencer