formatovani ZIP disku

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Únor 16 08:52:40 CET 2000

> mam interni Zip mechaniku, zarizeni /dev/hdd
> pouzivam dodavane media - predformatovane (pro win32 ?)
>
> dos pak muzu namountovat
> mount -t vfat /dev/hdd /mnt/zip
>
> nebo
>
> mount -t vfat /dev/hdd4 /mnt/zip
>
> Nevim proc, ale funguji oba pripady.
>
> formatovani :
> ---------
> Zkousel jsem prikaz :
>
> mke2fs /dev/hdd
>
> pc se tvari ze zapisuje  nejakou tabulku, vypise pocet inodu, rezervovane
> misto
> atd., ale vse to trva tak 5 vterin.

> [...]

Me zkusenosti jsou nasledujici:

pokud pouzivam linux zipku vytvarim ji takto
fdisk /dev/hdd (a vytvorit jednu primarni part. číslo 1 pro linux typ default)
mkfs -t ext2 /dev/hdd1

pro dos/win
disk /dev/hdd (a vytvorit jednu primarni part. číslo 4 pro dos typ 6)
mkdosfs /dev/hdd4
(takto vypadaji zipky formatovane originalne nebo pomoci iomega tools)

pokud se to zformatuje ve windows udela to vyse popisovany zmatek v partisnach
a da se to manountovat pouze prikazem (zadne cislo partisny)
mount -t vfat /dev/hdd /mnt/neco
ale sam bych to tak nikdy neformatoval (resp. nepartisnoval)

Pavel

E-Mail: Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
Date: 16-Feb-2000
Time: 08:43:04