ultra rychlo bootujuca masina

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Středa Únor 16 14:36:54 CET 2000

On 16 Feb 2000 uhlar na fantomas.sk wrote:

> -> muzete srovnavat s natazenim DOSu po command.com. Jakmile bude pos
> -> DOSem instalovany dalsi soft (aka CD, ZIP) tak se doba startu patricne
> -> natahuje zrovna jako kdyz na linuxu nabihaji rc skripty.
>
> myslim ze Tiefovi to je jasne, nie je to ziaden lamer.
> Takze otazku by som preformuloval:
>
> Neviete ako co najviac urychlit boot masiny bez obmedzenia moznosti systemu?

Ja bych sel cestou - nainstalovat distribuci (treba RH , ze), smazat z ni
opicarny typu Linuxconf, prelozit nove jadro kde bude jen to co je treba
a pak zrusit vsechno co neni treba z /etc/rc.d/init.d jako kudzu a spoustu
dalsi opicaren , omezit mnozstvi konsoli v intitab , ...

> dovolil by som si navrhnut:
>
> 1. nastavit hdparm disku co najskor pri boote

> 3. zmenit rc. skripty tak aby sa maximum veci spustalo na pozadi pripadne
> paralelne na viac virtualnych konzolach (ak chcete mat prehlad start
> informacii a zaroven to mat rychle)

a nakonec bych se pustil do rc rc.local a rc.sysinit - ten hlavne.
Vyhazet z nej opciacrny jako je depmod a vse co neni potrebi aka raid
keymap sound quota.

> Co dalej ?

Ted by to jeste chtelo vyresit problem co s tim kdyz se neco zmrsi na
disku a pri startu se dela fsck, dale aby se fsck nedelal po X rebootech.
Asi by bylo nejlepsi root nepremontovavat a nechat ho ro, dalsi partisny
vubec nemit ve fstab a montovat je rucne nejakym svym skriptem z init.d
az po te co nabehne sit a dalsi nutne sluzby a ten program kvuli kteremu
se to vsechno dela.

Na root-u mit vsechno vcetne programu, mimo /var a do nej nasmerovat
vsechno kam se pise. Pokud by byl / ro tak by se mohla vypnout kontrola
pro montovani. Jenom kam ulozit konfiguraci aby se mohla menit a aby
ji ten program mel k dispozici hned po startu.