Linux a Novell .

Vladimir Arnost arnost na dcse.fee.vutbr.NOSPAM.cz
Středa Únor 16 13:07:58 CET 2000

Miroslav Houdek <houdek na jablotron.cz> wrote:
> Nevi nekdo jak se da v linuxu namapovat Novellovskej filesystem ( volume ) ?
> Existuje nejakej volne siritelnej client , nebo je to nejak implementovany a
> ja na to nenarazil ?

Zkuste ncpfs-2.2.0 pripadne aktualnejsi verzi. Mne funguje dobre. Pouzivam
Linux 2.2.14 a pripojuju se na Novell 5.00g pres NDS.

A ted konkretneji. Moje konfigurace ncpfs kernelu:

CONFIG_IPX=m
# CONFIG_IPX_INTERN is not set
CONFIG_SPX=m

CONFIG_NCP_FS=m
# CONFIG_NCPFS_PACKET_SIGNING is not set
# CONFIG_NCPFS_IOCTL_LOCKING is not set
CONFIG_NCPFS_STRONG=y
CONFIG_NCPFS_NFS_NS=y
CONFIG_NCPFS_OS2_NS=y
CONFIG_NCPFS_SMALLDOS=y
CONFIG_NCPFS_MOUNT_SUBDIR=y
CONFIG_NCPFS_NLS=y
CONFIG_NCPFS_EXTRAS=y

(Nektere veci nejsou pravdepodobne vubec nutne, ale zaroven nejspis ani
nicemu nevadi.)

Po prekompilovani ncpfs, kernelu a modulu provedte toto:
- nainstalujte ncpfs (make install) nekam do /usr/local/...
- do startup scriptu (/etc/rc.d/) pridejte nekam ke konci tyto radky:

/sbin/modprobe ipx  # pokud pouzivate moduly (/etc/rc.d/rc.modules)

/usr/local/bin/ipx_interface add -p eth0 802.2 0
/usr/local/bin/ipx_configure --auto_interface=on --auto_primary=on

- nainstalujte a prebootujte novy kernel
- potom si nekde nejlip v $HOME vytvorte vlastni mount-point (mkdir novell)
- vytvorte soubor ~/.nwclient ve kterem budou udaje o serveru, jmene uzivatele
  a hesle, napr. SERVER/uzivatel.cely.kontext tajny_heslo
  tento soubor nesmi byt citelny pro ostatni uzivatele! (chmod 600 .nwclient)
- zkuste namontovat filesystem:
  ncpmount -S server -f 640 -d 750 ~/novell
  musite mit zapisova prava do adresare, kde je mount-point (typicky $HOME)
  jinak byste musel byt root (napr. pro /mnt)
- pokud vse fungovalo, tak by se v ~/novell mel objevit seznam svazku na
  danem serveru jako normalni adresare
  kdyz napisu prikaz "mount", tak se mi objevi namontovany svazek, napr.
$ mount
SERVER/ARNOST.UIVT.FEI on /home/arnost/novell type ncpfs (rw)

- odmontovani disku:
  ncpumount ~/novell

(Tohle vsechno jsem delal nekdy loni v zari, takze se mi uz nektere detaily
mohly vykourit z hlavy.)

Doufam, ze Vam to pomuze,
  Vlada
--
Vladimir Arnost, Brno University of Technology, Czech Republic          v
Can you imagine the silence if everyone said only what he knows?--KAREL CAPEK