jak hdparm -T vypovida o rychlosti?

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Únor 16 23:59:01 CET 2000

Libor Štefek wrote:

> po tom co jsem doma na svem PC s Celeronem 433 / 64MB / noname deska/IDE disk

A jaky je na te desce IDE radic? Nebo aspon chipset? Neni neco v dmesg,
jako treba:
PIIX4: IDE controller on PCI bus 00 dev 39

> To cteni z disku bych i bral, ale co tech 44 MB/s pro cteni pameti !?
> Neni to trochu malo na ty MegaHertzy?

No, moc to neni. Na boardu GA-686LX, CPU: Intel Celeron (Mendocino)
stepping 00 na 400 MHz, kernel 2.2.14 namerim:

 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.50 seconds =85.33 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  3.29 seconds =19.45 MB/sec

Chtelo by to porovnat s nekym, kdo ma stejny board nebo aspon stejny
chipset jako Vy.

> (pozn.: pokus o -d 1 nevyšel, hláška :
> /dev/hda:
>  setting using_dma to 1 (on)
>  HDIO_SET_DMA failed: Operace není povolena
>  using_dma    =  0 (off)
> - to je boardem ?)
> pouzivam distribuci RedHat 6.1cz.

To bude tim, ze neni pro vas board zapnuta podpora v jadre, nebo tam
vubec neni.

Petr Soucek