hloupy dotaz hledne DNS

Petr Soucek petr na ryston.cz
Čtvrtek Únor 17 14:19:54 CET 2000

JaFi wrote:

> Zdravim vsechny a hned upozornuji, ze tento dotaz bude asi hloupy. Chtel
> bych se zeptat, zda mi doporucujete nainstalovat nameserver na pocitac,
> ktery je k Internetu pripojeny rychlosti 33.6 kbs. Nebude tomu ta rychlost
> vadit? Bylo mi receno, ze by to ani nemelo vadit, jelikoz DNS dotazy jsou
> tak male velikosti, ze ta rychlost neni rozhodujici.
>
> Mam totiz na vyber mezi nameserverem na NT serveru (pripojen rychlosti 1Mbs)
> a Linuxem (pripojen rychlosti 33.6kbs). Ja jako priznivec Linuxu bych
> uprednostnoval Linux, ale zase mi vadi ta rychlost.

Zalezi na tom, k cemu ten dns server chcete pouzivat, predevsim, jestli
ma byt primarem nebo sekundarem pro nejakou vasi zonu, nebo ma jen
odpovidat na dotazy z vnitrni site. Vetsim problemem nez velikost
provozu muze byt vetsi zpozdeni na 33k6 lince. Doporucuji tedy ten dns
server nastavit tak, aby vsechny dotazy, na ktere nema odpoved v cache,
forwardoval na dns server providera (pokud tedy bude vubec vyuzivan k
tomuto ucelu)

Petr Soucek