Stara sitovka NE1000 ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Únor 17 16:05:59 CET 2000

> mam v stroji staru sietvku NE1000 ....
> ked sa k tej vasej windoze hlasia a aj s nou funguju nemoze byt ani
> problem v linuxe ....

Wokna ji najdou, ale "zarizeni nepracuje spravne".

> ako sa k nej nehlasi ne.o ? co to znamena NEHLASI sa ?

Resource busy. Tedy dodneska. Ono mi to neslo, a tak jsem laboroval,
ktery jumper je na co. Vystopoval jsem vyber IRQ, ale pak jsem tento
jumper nedal zpatky. Sypu si popel na hlavu, ted uz to chodi.

BTW Zjistil jsem, ze ze 3 jumperu na vyber adresy funguji dva (0x300
/ 320 - 340 - 360), ale ten treti na to nema zadny vliv. Nenapada
vas, na co by tam mohl byt ?

> pozor na irq 2,3,4 ....
> v linuxe su pouzite asi takto:
>
>   2:          0          XT-PIC  cascade
>   3:         74          XT-PIC  serial
>   4:      25120          XT-PIC  serial

Jo to je jasny. IRQ 4 a 3 ma standardne COM1 a COM2. IRQ 5 (obvykle
druhe LPT nebo soundblaster) byva vetsinou volne. Ale jak je to s IRQ
2 ? Opravdu se neda v AT strojich vyuzit ?

Kdyz to nastavim, ohlasi mi :
#modprobe ne irq=2 io=0x340
ne.c:v1.10 9/23/94 Donald Becker (becker na cesdis.gsfc.nasa.gov)
eth0: NE1000 found at 0x340, using IRQ 9

Takze ten IRQ 2(9) jakoby chodi. Akorat ze je zas problem s
floppinou. Je to trosku divny bord (Pentium), na kterem odmita chodit
on-boad fdc radic. Strcil jsem mu tam stary ISA radic, ktery
obsluhuje jenom fdc a IDE+porty ma vypnute. No a pri bootu hlasi
chybu fdc, pokud ma sitovka IRQ2. Ale jinak slape dobre.

> ja som swoju ne1000 switchol na irq5, druhu kartu v masine som switchol na
> irq12 (novsia karta)
> a port som nastavil 0x320, pretoze na 0x300 mam tu novsiu kartu ...
>
> potom som pridal do /etc/conf.modules
>
> options ne irq=5 bad=0xbad io=0x320
>
> aby si s tym poradil system pri boote ...
>
> ten parameter bad je tam velmi dolezity, pretoze ne.o mi hlasil ze moja
> karta je velmi stara a nema signaturu podla ktorej by ju ockeeckoval ...

No nakonec to slape i bez parametru bad.

> vsetko je dobre najprv odskusat rucne ;) a na buduce sa snazte poslat viac
> info o vasej masine, ake mate obsadene porty, irq, co hlasi modul atd. atd

Ta spravna masina jeste neni pohromade :-} Ted amm slozenou jinou, ve
ktere jsem to chtel jenom zkusit (nakonec uspesne). Diky za pomoc.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s