PPTP Linux <--> Linux

Petr Sretr sretr na volny.cz
Pátek Únor 18 20:57:35 CET 2000

Jan Kasprzak wrote:

> Petr Sretr wrote:
> : Jde to s linuxovym clientem vubec ?
> : Sifrovani mi jde jen s mrkvosoftimi clienty u linuxu
> : se mi taky nedarilo ( i kdyz jsem se s tim moc netrapil ).
> : Aby mohli clienti z mrkvosoftu pouzivat sifrovani
> : musel jsem nahrat na serveru modul pro sifrovani pomoci insmod,
> : mozna by to mohlo pomoci i linuxovemu clientu.
> :
>         Podle me PPTP je v podstate docela obycejne PPP, ktere je ale
> zapouzdreno do GRE ramcu (IP protokol cislo 47, IIRC). No a PPP je symetricky
> [...]

Problem je asi ve zpusobu jakym prokotolem se prihlasujete
V patch-i pro mppe je zminka o tom ze se k prihlaseni
musi pouzit protokol chapms nebo chapms-v2

+MPPE - Microsoft Point-to-Point Encryption uses rc4 (40 or 128 bit) as a
+bi-directional encryption algorithm.  The keys are based on your MS-CHAP
+authentication info, so you must use chapms or chapms-v2

Ale jak k tomu clienta pptp prinutit tot otazka ( aspon pro me :-( ).

A ted vidim ze i v distribuci PPTP je v souboru INSTALL napsano
ze pokud chcete pouzit kryptovani musite mit v pppd podporu pro MS-CHAP

You will need MS-CHAP support in pppd to use
encrypted authentication for pptp.